.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امتیازات جدید مالیاتی برای اصناف

روزنامه تهران امروز نوشت:

سازمان امور مالیاتی امتیازات جدید مالیاتی را برای اصناف اعلام کرده است این در حالی است که کمیسیون اقتصادی مجلس روز یک‌شنبه با حضور رئيس سازمان امور مالیاتی و رئيس شورای اصناف تشکیل جلسه داده است تا به بررسی دلایل عقب نشینی مالیاتی دولت در برابر اصناف بپردازد اما یک‌روز پس از این جلسه سازمان امور مالياتي کشور، تسهيلات جديدي را در ارتباط با بهره‌مندي هر چه بيشتر موديان مالياتي از مزاياي قانوني خوداظهاري مالياتي بابت عملکرد سال 1388 در نظر گرفت.

آنگونه که خبرگزاری ایسنا گزارش داده است، اين سازمان به منظور تشويق تکميل اظهارنامه‌هاي جديد کاغذي يا الکترونيکي براي صاحبان مشاغل در روزهاي باقيمانده تا 31 تيرماه، آخرين موعد ارائه اظهارنامه‌هاي مالياتي صاحبان مشاغل، تسهيلات ويژه‌اي را در قالب يک دستورالعمل جديد اعلام کرد. در اين دستورالعمل که به امضاي دکتر علي عسکري، رئيس کل سازمان امور مالياتي رسيده، ارائه اظهارنامه مالياتي عملکرد سال 1388 به صورت الکترونيکي و يا فرم کاغذي طرح جديد به عنوان شرط برخورداري صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 قانون ماليات‌هاي مستقيم از تسهيلات تقسيط و بخشودگي جرائم بيان شده است.

براساس اين دستورالعمل، چنانچه هر يک از صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 قانون ماليات‌هاي مستقيم، نسبت به ارائه اظهارنامه مالياتي عملکرد مذکور به صورت الکترونيکي يا فرم کاغذي طرح جديد در موعد مقرر اقدام و حداقل، اطلاعات هويتي مندرج در صفحات اول و دوم اظهارنامه را به صورت کامل تکميل كرده باشد مي‌تواند از اين تسهيلات ويژه برخوردار شود. بر اين اساس ماليات تعيين شده در اجراي مقررات تبصره 5 ماده 100 و ماده 158 قانون ماليات‌هاي مستقيم يا ماليات ابرازي ساير موديان صاحبان مشاغل به صورت 20 درصد نقد و الباقي در شش قسط مساوي تقسيط مي‌شود. جريمه دوران تقسيط ماليات اظهارنامه در صورت پرداخت به موقع اقساط و بنا به درخواست مودي با رعايت مقررات ماده 191 قانون ماليات‌هاي مستقيم مورد بخشودگي قرار خواهد گرفت. بر اساس اعلام روابط عمومي سازمان مالياتي اين دستورالعمل روز دوشنبه 28 تيرماه و پيرو دستورالعمل‌هاي قبلي اين سازمان در ارتباط با موضوع نحوه اخذ و تکميل اظهارنامه مالياتي به صورت الکترونيکي و در قالب فرم‌هاي کاغذي طرح جديد و همچنين دستورالعمل موضوع توافق و تفاهم خوداظهاري دراجراي مقررات تبصره 5 ماده 100 و ماده 158 قانون ماليات‌هاي مستقيم براي عملکرد سال 1388 صادر شده است.

اما اين اتفاق در حالي رخ داده است که کمیسیون اقتصادی مجلس مسئله دولت و بازار را مورد بررسی قرار داده است . به گزارش ایسنا، عضو هيات رئيسه‌ كميسيون اقتصادي مجلس، از حضور رئيس سازمان مالياتي و معاونانش و فناهي، رئيس شوراي اصناف در جلسه‌ روز یکشنبه كميسيون خبرداد و گفت: علل و عوامل به وجود آمدن چالش‌هاي اخير بازار مورد بررسي قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سيدناصر موسوي افزود: تعطيلي تقريبا 10 روزه بازار تهران و چند روزه بازار تبريز، طبق بيان آقايان به علت افزايش 70‌درصدي ماليات كل اصناف بود. وي توضيح داد: اين درحالي است كه ماليات كسبه و تجار طي سال‌هاي گذشته بر اساس توزيعي، خدماتي و توليدي بودن متفاوت بود و با اين تصميم سازمان امور مالياتي، ماليات برخي از زيرشاخه‌هاي اصناف بيش از 100 درصد افزايش مي‌يافت.

نماينده‌ مردم فلاورجان در خانه ملت، با اشاره به اظهارات مصباحي‌مقدم گفت: دكتر مصباحي‌مقدم و برخي از اعضاي كميسيون، حادثه‌ي بازار را تلخ توصيف كرده و عنوان كردند كه « اگر قرار بر اتخاذ تصميمي از سوي مسوولان ماليات كشور باشد و با فشار و چانه‌زني بازاريان عقب‌نشيني شود، مشكلات زيادي در كشور به وجود خواهد آمد.» البته جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی مسئله دولت و بازار و نیز امتیازات جدید مالیاتی برای اصناف در شرایطی اعلام شده است که بازار تهران از روز شنبه آرام شده است و از اعتراضات هفته قبل خبری نیست. با این وجود بازتاب های اعتراض بازاریان به قوت خود باقی است که از جمله حسین شریعتمداری در سر مقاله روز یک‌شنبه کیهان به انتقاد تند از بازاریان معترض پرداخت و البته دو روز پیش از آن هم حبیب الله عسگر اولادی عضو با نفوذ موتلفه طی نامه ای خطاب به بازاریان از آنان خواسته بود تا به اعتراضات پایان بدهند و مالیات خود را حسب توافق پرداخت کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.28 seconds.